Zadajte hľadaný výraz

Potravinárstvo Z domova

Tisíc ton čokolády ročne z východného Slovenska

Tisíc ton čokolády ročne z východného Slovenska
insert_photoTASR

Keď pred viac ako polstoročím vznikla značka Deva, okamžite zaplavila československý trh s cukrovinkami. Čokoládová tyčinka s dievčatkom v červenej šatke je dlhé roky symbolom firmy a dosiaľ najžiadanejšia lahôdka.

V súčasnosti sa pod značkou Deva predávajú tyčinky, dezerty, vianočné a veľkonočné sladkosti či čokoládové dražé. Takmer všetky súčasné produkty sa vyrábali ešte počas socializmu. Súčasná produkcia spoločnosti ChocoSuc Partner, s. r. o., v Trebišove predstavuje 1000 ton ročne.

Majitelia firmy – bratia Jaroslav a Juraj Kaiferovci z Košíc, sa snažia znovu spopularizovať tradičnú značku, ktorá počas svojich turbulentných časov takmer upadla do zabudnutia.

„Veríme, že sa nám to podarí, nakoľko si zákazníci naše produkty naďalej žiadajú. Ponúkame vysokokvalitné výroby, všetky sú z belgickej čokolády za priaznivé ceny,“ povedal Jaroslav Kaifer.

Spolu s bratom chcú dostať do povedomia zákazníkov tradičnú značku Deva a BonAmi, pod ktorou vyrábajú želé výrobky. Za dva roky sa im podarilo zvýšiť produkciu o približne 400 ton. O Devu je podľa Kaifera vo svete stále záujem, napríklad v krajinách ako Singapur či Čína.

Klasická tyčinka pod menom Deva klasik je značkou kvality od roku 1951, v grafickej podobe od roku 1970, charakteristická svojou rumovou príchuťou.

„Keď si ju zákazník dá, je spomienkou na roky minulé, keďže tá charakteristická chuť ostala stále tradičná. Čokoláda je vysoko kvalitná, je nepochybné, že sa vyrovná kvalite akýchkoľvek zahraničných výrobkov. Túto receptúra ani nehodláme zmeniť,“ opísal najpredávanejší produkt Jaroslav Kaifer.

Za socializmu cukrovinky Devy ochutnávali nielen v Československu, ale vyvážali ich aj do Kanady, USA, Arabských emirátov či Austrálie. Obrovským trhom bol bývalý Sovietsky zväz.

„Našim prioritným cieľom je momentálne rast značky v okruhu blízkych štátov – čiže náš slovenský trh, český trh, Maďarsko, prípadne Poľsko a udržanie si stability na zahraničných trhoch, ako je Belgicko a Francúzsko, kde ide asi 60 percent produkcie pod privátnou značkou,“ priblížil ďalej Kaifer. O cukrovinky prejavili záujem aj obchodníci z Izraela, Srbska a opäť aj z Ruska. „Práve pracujeme na tom, aby sme sa na tieto zahraničné trhy dostali s našimi výrobkami z čokolády a želé.“

Keď v roku 1999 kúpila Devu zahraničná spoločnosť Leonidas, vtedajšie vedenie sa podľa Jaroslava Kaifera sústredilo hlavne na výrobu svojich produktov a modernizáciu. „Značka Deva a BonAmi išli troška stranou, ale nie úplne.“

Bratia Kaiferovci kúpili spoločnosť v roku 2013 a od začiatku sa snažia tradičnú značku znova budovať a dávať do povedomia. Naďalej firmu modernizujú a investujú do strojového parku, ktorý podľa Jaroslava Kaifera prináša väčšiu efektívnosť výroby. V pláne majú zakúpiť nové linky. „Treba zmodernizovať viacero segmentov v rámci firmy, aby sme sa priblížili čo najviac k mladému zákazníkovi, keďže u mládeže sme viac-menej ešte len v plienkach,“ zhodnotil Jaroslav Kaifer.

Počas začiatkov Devy v trebišovskom závode prevládala ručná, tradičná cukrovinkárska výroba na strojnom zariadení privezenom z Čiech. Aktuálne firma zamestnáva okolo 100 zamestnancov, v čase zvýšených potrieb toto číslo narastá na 150.

Autor článku: TASR
Zdroj obrázku: TASR

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať komentáre k tomuto článku
Upozorniť ma
guest
0 Komentárov
Inline Feedbacks
View all comments